460327207510922
Meer Gratis Producten Ontvangen?

Page content

Waarom Gratis Staaltjes Weggeven?

Waarom Gratis Staaltjes Weggeven?

Gratis Staaltjes weggeven! Wat is het nut ervan?

gratis staaltjes weggeven? Wat is het nut ervan?

Gratis staaltjes weggeven! Wat is de bedoeling ervan? Waarom zouden bedrijven veel geld betalen om iets gratis weg te geven? Ontdek de nieuwste vorm van reclame en waarom we er allemaal voordeel uit halen!

Gratis staaltjes weggeven is iets dat we allemaal al langer dan vandaag kennen. Iedereen heeft ongetwijfeld wel eens parfum gekocht en daarbij enkele gratis staaltjes gekregen van andere parfum merken.

Of misschien heb je de promo meisjes en jongens van Coca-cola wel eens ontmoet als je stond te wachten voor het rode licht. Zij deelden dan die kleine blikjes uit van de laatste nieuwe smaak die Coca-cola uitgebracht had.

Bedrijven doen dit natuurlijk niet zomaar. Coca-cola besteed elk jaar miljoenen euro’s aan hun reclamebudgetten. In dat budget is ook geld voorzien om gratis producten uit te delen, zomaar aan iedereen die dat wil. Het uitdelen van die gratis staaltjes heeft natuurlijk een doel.

Overzicht

Het nut van gratis staaltjes

Het uitdelen van gratis staaltjes aan Jan en alleman wordt natuurlijk niet zomaar gedaan. Er zit wel degelijk een strategie achter. Je kan het bekijken als de nieuwste vorm van reclame, voor de meeste bedrijven dan toch.

Coca-cola was één van de weinigen die al besefte dat het uitdelen van gratis staaltjes meer opleverde dan andere reclamevormen. Elk jaar worden er miljoenen uitgegeven aan reclamecampagnes, op tv, op de radio, borden langs de kant van de weg, … overal kon je reclame tegenkomen.

Deze reclame kost natuurlijk veel geld. Een spotje op tv tijdens je favoriete programma kost al snel enkele tienduizenden euro’s. Vroeger betaalde men gewoon dit bedrag en men wist dat de kijker jou reclameboodschap zag. Er waren maar 2 zenders en er werd niet gezapt.

Tegenwoordig is dit echter allemaal anders. Zenders krijgen minder subsidies, reclame op tv wordt duurder. En het ergste is dat je niet zeker bent dat je reclame uberhaupt wel bekeken wordt. Mensen zappen tegenwoordig al heel snel weg als het reclame is, en opgenomen programma’s zorgen ervoor dat de reclame gewoon verder gespoeld wordt.

Daarom beseffen meer en meer bedrijven en ondernemers dat het weggeven van gratis staaltjes ervoor zorgt dat het product meer bekendheid krijgt bij het publiek, voor een prijs die vele malen goedkoper is dan de traditionele reclame.

Men past dit ook heel slim toe door 100% terugbetaald producten te geven in winkels. Je koopt dan gewoon het product aan, maar je krijgt het nadien gewoon terugbetaald. Een schitterende vorm van verborgen reclame waarbij beide partijen gediend zijn.

Het voordeel van gratis staaltjes

Het geven van gratis staaltjes zorgt er dus voor dat je op de meest doeltreffende manier het publiek leert kennis maken met jou product. Hoe kan je nu iemand het best overtuigen van de kwaliteit van jou product door ze zelf te laten proeven of gebruiken.

Mensen gaan pas echt onthouden als de ervaring hebben met iets. Als ze éénmaal de smaak geproefd hebben. Als ze ontdekt hebben hoe makkelijk een bepaald product wel werkt. Als ze aan de lijven ondervinden welk voordeel het opbrengt voor hun.

En als je iets gratis krijgt zal je nooit het gevoel hebben dat ze iets aangesmeerd hebben, of dat je het misschien toch beter niet getest had. Je hebt het toch gratis gekregen, dus de kwaliteit maakt niet uit. Vond je het niet lekker? maakt niet uit, het was gratis.

Was het wel lekker, dan ga je dat onthouden. Misschien was het wel zo lekker da jet het zelf koopt volgende keer. En dat is nu net waar bedrijven op gokken. Waarom zou je miljoenen euro’s uitgeven aan reclameboodschappen die misschien niemand ziet of hoort. Terwijl je met datzelfde geld je product gewoon rechtstreeks aan de man kan brengen.

Je ziet dus dat hier voor beide partijen een groot voordeel aan vast hangt. Het is zowel voor de producent als de consument een win-win situatie. Jij als klant kan gratis producten testen en proeven, en het bedrijf is er zeker van dat hun geld maximaal rendement haalt.

Ons vertrouwen in gratis producten?

Spijtig genoeg is onze generatie opgegroeid met het feit dat gratis niet bestaat. En als het dan al gratis zou zijn, dan zal het vast niet te vertrouwen zijn. Het gezegde “Een addertje onder het gras zitten” wordt jammer genoeg veel gebruikt bij gratis producten. En toch moeten we leren dat we tegenwoordig toch wel vertrouwen mogen hebben hierin.

Het geven van 100% terugbetaald producten is ook een vorm van gratis staaltjes. Een vorm die nog effectiever is dan het gewoon uitdelen van staaltjes. Als je tegen de klant gaat zeggen dat hij het aangekochte product volledig terugbetaald krijgt, dan heb je dus ook 100% zekerheid dat de klant effectief jou product geprobeerd heeft. Hij heeft zelf de smaken kunnen vaststellen.

Ons vertrouwen hangt meestal samen met de bekendheid van een product. Als morgen product X zegt dat je er een gratis hoofdtelefoon zomaar krijgt, dan zullen we al veel sneller gaan denken dat er iets fout mee is. Krijgen we daarentegen een gratis product bij Test-aankoop? Dan zullen we al sneller geneigd zijn om op deze aanbieding in te gaan, want we zijn bekend met Test-aankoop.

Coca cola deelt gratis blikjes Cola Zero uit op de hoek van het straat. We zullen allemaal dit blikje gewoon aannemen. Zonder ook maar te twijfelen of er nergens geen addertjes onder het gras zou zitten. We zijn bekend met Coca-cola, dus kunnen we hun vertrouwen ook. Dat is natuurlijk dankzij de strategie die ze al heel lang toepassen. Bekendheid verwerven via reclame en hun klanten verwennen met allerlei gratis spulletje en staaltjes. Bedenk maar eens hoeveel merchandising er bestaat van Coca-cola.

Besluit

Je mag gerust gebruik maken van gratis aanbiedingen! Het is de nieuwste vorm van reclame, meer moet je er niet achter zoeken. Als jij er tegen bent dat ze reclame maken door middel van jou gratis producten te geven, dan kan je er natuurlijk zelf voor kiezen om al die gratis staaltjes en 100% terugbetaalde producten gewoon te weigeren.

Wij geven zelf al een tijdje gratis producten weg, zoals deze gratis simkaart van Base. Duizenden personen hebben hier al gebruik van gemaakt. Sommigen geloofden niet dat ze zomaar een gratis simkaart kregen! Nadien hoor je dan veel mensen vertellen en bij de reacties plaatsen dat het inderdaad allemaal gratis is.

Onthoud! Het is gewoon reclame. Niets meer of minder dan dat. Reclame waarbij beide partijen gebaat zijn. Gratis producten voor de klant en 100% gerichte reclame voor de producent.

Ga en geniet van uw gratis staaltjes en terugbetaalde producten.

Waarom gratis staaltjes weggeven? Ontdek waarom zowel koper als verkoper gebaat zijn met gratis staaltjes! #gratis #staaltjes #acties

    Comment Section

    0 reacties op “Waarom Gratis Staaltjes Weggeven?

    Plaats een reactie


    *